O jak Optymalizacja

Prowadzicie budżet domowy i zapisujecie każdą pozycję? Kupujecie, co miesiąc te same produkty?

Dokupujecie jakieś produkty w lokalnym sklepie i zastanawiacie się, dlaczego w miesiącu X wydaliście dużo więcej na jedzenie? Ja też przez te pytania przechodziłem i z pomocą przyszedł mi Kaizen.

Zauważyliśmy z żoną, że co miesiąc kupujemy sumarycznie 4 makarony na spaghetti, 2 zgrzewki wody, 4 soki itd. Jednak ceny tych produktów znacznie się różniły. Bo skończył się makaron i kupiliśmy w lokalnym sklepie – oczywiście około 15% drożej. Za ten sam makaron tego samego producenta. Dlatego to, co można i oczywiście ma dosyć długi termin ważności kupujemy „hurtowo”. Co miesiąc uzupełniamy „stan magazynowy do podstawy”. Jak pod koniec miesiąca został zjedzony makaron spaghetti a zostały świderki – trudno nie ma więcej kupowania. Czasami żartuje sobie z mojej żony, że pod koniec miesiąca jestem konsumentem kuchni mocno eksperymentalnej.

Mieszkamy pod miastem, więc każdorazowy wypad do sklepu wiąże się z wycieczką samochodową, co jest dodatkowo kosztowne.

Skomentuj

